چاه مستراح قوانین اقتصادی کمیسیون تعزیرات حکومتی

چاه مستراح: قوانین اقتصادی کمیسیون تعزیرات حکومتی مجلس شورای اسلامی موسوی لاگانی کمیسیون اقتصادی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اقتصادی ویژه خواری، بخش شخصی را زمین گیر کرده است ، مثل آب خوردن می توانند، مافیای قاچاق را شناسایی کنند

دبیرکمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با اراده سیاسی مافيای قاچاق کالا به آسانی قابل شناسایی هست.

ویژه خواری، بخش شخصی را زمین گیر کرده است ، مثل آب خوردن می توانند، مافیای قاچاق را شناسایی کنند

حسن حسینی شاهرودی دبیرکمیسیون اقتصادی مجلس دهم در گفتگو باخبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، راجع به واردات کالای قاچاق اظهارداشت: در حال حاضر واردات کالای قاچاق به وسیله چندین باند متفاوت که از آنها به نام مافیای اقتصادی یاد می شود انجام می پذیرد، این افراد به نوعی هم قانون و هم مسئولان را دور می زنند.
وی ادامه داد: مافیای اقتصادی سیاست های موجود در کارآفرین و صادرات کشور را عوض کردن داده و در این زمینه موانعی را ایجاد می کنند.

عبارات مهم : اقتصادی

دبیرکمیسیون اقتصادی مجلس دهم بابیان اینکه مافیای اقتصادی بسیار پیچیده ای هست، تاکید کرد: جهت کوتاه کردن دست مافیا از حوزه اقتصاد کشور باید اراده سیاسی و عزم ملی صورت پذیرد که در این صورت به آسانی قابل شناسایی است.
حسینی شاهرودی تصریح کرد: با اینکه جلسات بسیار خوبی در ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل و تصمیمات بسیار خوبی گرفته شده است و قوانین بسیاری در این باره تدوین و تصویب شده است و مسئولان در حوزه اجرا بسیار تلاش کرده و سامانه ایجاد می کنند ولی درعمل می بینیم اتفاق خاص نیفتاده است.
وی ادامه داد: علت ناکارآمدبودن این جلسات و تلاش ها رسوخ مافیای اقتصادی در جای جای حوزه اقتصادی کشور است و به همین علت مبارزه با این مافیا راحت نیست ولی اراده سیاسی و عزم ملی می توانند دست این مافیا را کوتاه کنند.
دبیرکمیسیون اقتصادی مجلس دهم با بیان اینکه واردات کالای خارجی طبیعتا نقطه برابر تولید داخلی و صادرات هست، تشریح کرد: به تازگی وزارت صنایع 696قلم کالایی را معرفی کرده که به اندازه کافی در داخل کشور امکان تولید آنها وجود داشته، صنعتگران ما آن را تولید می کنند و حتی در بعضی موارد ما تا حدی با میزان مازاد این محصولات مواجه هستیم که امکان صادرات آنها وجود دارد.
حسینی شاهرودی افزود: البته باید این عنوان را متذکر شد کالاهایی که وزارت صنایع آنها معرفی کرده با کیفیت بالایی در داخل کشور تولید می شود ولی متاسفانه از طریق رسمی و غیررسمی این اجناس وارد کشورمی شود.
وی در تشریح ورود کالاها به شکل قاچاق و شبه قاچاق گفت: رویه های مختلفی که درحوزه های گمرکی و عوارض گمرک ازجمله معافیت های مالیاتی که ایجاد کرده ایم باعث شده است متاسفانه در اطراف مرزهای خود اعم از تلنجی، ملوانی، کوله وری، مرزبانی و غیره شبه قاچاق را ایجاد کرده و اجازه داده ایم کالای قاچاق به آسانی وارد کشور شود.
دبیرکمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: فراتر از کالای قاچاقی که به شکل غیر رسمی وارد کشور می شود، کالای وارداتی رسمی است که متأسفانه هیچ ممانعتی از ورود آن به کشور ایجاد نمی شود آیا که ما این قبیل کالاها را با کیفیتی در حد مسابقه با کالای خارجی در داخل کشور در دست داریم.
حسینی شاهرودی با اشاره به این که طبق آمار رسمی قاچاق کالا از 25 میلیارد به 15 میلیارد دلار در سال کم کردن یافته، بیان داشت: این آمار به هیچ عنوان نباید این فکر را در اذهان ایجاد کند که ما در ورود کالای قاچاق روند نزولی داشته ایم آیا که به علت شرایط اقتصادی و رکود حاکم بر کشور وضعیت، معیشت مردم و فقدان رونق اقتصادی؛ میزان مصرف در این زمینه کم کردن یافته است.
وی با بیان این که در سنوات گذشته کارها خوبی جهت پیشگیری از قاچاق انجام شده، افزود: ولی باید اذعان داشت که این کارها بسیار ناچیز بوده هست، اگر قانون مبارزه با قاچاق را کامل اجرا می کردیم شاید در حال حاضر شرایط مان بهتر از این بود.
دبیرکمیسیون اقتصادی مجلس دهم ادامه داد: یکی از مواردی که می تواند در مبارزه با کالای قاچاق موثر باشد این است که باید اقداماتی انجام دهیم تا کالای قاچاق در کشور قابل عرضه نباشد یعنی باید طوری برنامه ریزی کنیم که کالای قاچاق بدون هیچ روش جبری به طور خودکار از تناوب مصرف از بین بردن شود.
حسینی شاهرودی افزود: جهت تحقق این امر نیز باید تولید داخل مقرون به صرفه و قابل مسابقه به لحاظ قیمت و کیفیت باشد، آیا باید هزاران کیلومتر آ ن طرف تر کالایی تولید و با گذر از مسیری طولانی و ریسک های اوج وارد کشور شده است و با عبور از دست های متفاوت وارد بازار شود؟ و هنگامی که شما جهت خرید به بازار می روید می بینید که این کالا ارزان تر از کالایی است که که شما می توانستید از درب کارخانه خرید کنید.
وی ادامه داد: به علت این که فرآیند تولید ما به شدت دچار آسیب شده است ما شاهد اتفاقاتی از این قبیل هستیم بنابراین فرآیند تولید نیاز به اصلاح جدی دارد و باید قانون برطرف موانع تولید به جد عملیاتی شود تا بتوانیم کالای تولید داخلی را ارزان تر در اختیار مصرف کننده قرار دهیم.
دبیرکمیسیون اقتصادی مجلس دهم با بیان این که از بدو انقلاب شاهد ورود کالای قاچاق به کشور بوده ایم در تشریح دلایل آن افزود: از آن جایی که در ابتدای انقلاب صنایعی نداشتیم و در دوران جنگ نیز بسیاری از صنایع کشور آسیب دید و امکان رشد و توسعه آن وجود نداشت و این شرایط باعث شد تا امکان ورود کالای قاچاق به کشور فراهم شود.
حسینی شاهرودی ادامه داد: بعد از جنگ نیز در حوزه صنعت، کارآفرین با توسعه جدی مواجه شدیم که اتفاقات خوبی را جهت آینده این حوزه ها در بر داشت ولی باز هم کشور با مسئله واردات کالا به طور رسمی، غیررسمی و قاچاق مواجه بود.
وی با اشاره به این که آیا چین شاهد ورود کالای قاچاق نیست، افزود: چون آ ن جا قیمت تمام شده است ارزان تر هست. کشور چین با قاچاق کالا مواجه نیست، ما همین کالاهای چینی را می توانیم از داخل کشورمان جهت آن ها صادر کنیم و جهت تحقق این امر هم کسی جلودارمان نیست ولی بحث این جاست که آن جا این محصولات خریداری نخواهند داشت آیا که قیمت تمام شده است این کالاها آن جا دو برابر جنس داخلی آن ها درمی آید.
دبیرکمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: کشورهایی مثل چین و حتی ترکیه که زمانی بسیار عقب تر از ما بودند با اصلاح فرآیند تولید و توجه به بخش شخصی توانستند اکنون پیشگام تر از ما در زمینه تولید داخل باشند.
حسینی شاهرودی با تأکید بر اهمیت بخش شخصی در اصلاح فرآیند تولید،گفت: متأسفانه دستگاه ها و شرکت های دولتی و شبه دولتی در حال حاضر در حوزه های اقتصادی ما چنبره انداخته و باعث شده است اند تا حس مسابقه از بخش شخصی گرفته شود، این بخش ها با استفاده از رانت های خود بخشی شخصی را زمین گیر کرده اند از این رو این بخش نمی تواند جنس و کالای مرغوب و با کیفیت تولید خود را با قیمت مناسب در بازارهای بین المللی عرضه کند.
وی تأکید کرد: واردات کالای قاچاق در دهه گذشته به شدت زیاد کردن یافته خصوصا با شیوه هایی که استکبار جهانی و دشمن های ما در پیش گرفتند باعث شده است تا به لحاظ اقتصادی کشور ما را درگیر کند، هنگامی که آن ها دیدند که با جنگ نظامی نمی توانند سراغ ما بیایند از طریق مبادی اقتصادی جنگ اقتصادی را به راه انداختند، تحریم های ظالمانه که از گذشته بوده و در چندین سال گذشته شدت گرفته ناشی از همین هجمه اقتصادی دشمن های بر کشور ماست.
دبیرکمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: بنابراین جهت پیروزی در این جنگ اقتصادی باید با عوض کردن ساختار و استراتژی های تازه خود در حوزه اقتصادی با فشارهای بیرونی مواجه شد و در برابر آن ها مقاومت کنیم، که البته مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را به عنوان استراتژی کلان در صحنه جنگ اقتصادی امروز جهت کشور ارائه فرموده اند.
حسینی شاهرودی در آخر گفت: ولی تاکنون هنوز شاهد جاری و ساری شدن اقتصاد مقاومتی در حوزه های سیاست گذاری تصمیم گیری، حمایتی، نظارتی و حتی حوزه های اجرایی نشده ایم.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: اقتصادی | قاچاق کالا | کالای قاچاق | مبارزه با قاچاق | اقتصادی | واردات کالا | کالای قاچاق | اقتصاد مقاومتی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه