چاه مستراح قوانین اقتصادی کمیسیون تعزیرات حکومتی

چاه مستراح: قوانین اقتصادی کمیسیون تعزیرات حکومتی مجلس شورای اسلامی موسوی لاگانی کمیسیون اقتصادی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار بین الملل ترامپ، مدیر جمهوری نامحبوب با کارنامه ای مغشوش

«دونالد ترامپ» در نخستین سال حضور در کاخ سفید گرچه توانست موفقیت های نسبی را در عرصه داخلی و اقتصاد آمریکا کسب کند ولی اتخاذ سیاست خارجی پرتنش او باعث شد تا در

ترامپ، مدیر جمهوری نامحبوب با کارنامه ای مغشوش

ترامپ، مدیر جمهوری نامحبوب با کارنامه ای مغشوش

عبارات مهم : قانون

«دونالد ترامپ» در نخستین سال حضور در کاخ سفید گرچه توانست موفقیت های نسبی را در عرصه داخلی و اقتصاد آمریکا کسب کند ولی اتخاذ سیاست خارجی پرتنش او باعث شد تا در افکار عمومی آمریکا و دنیا نامحبوب ترین مدیر جمهوری این کشور آشنا شود .

به گزارش ایرنا، نزدیک به یک سال از دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در آمریکا می گذرد. چهل و پنجمین مدیر جمهوری آمریکا حتی در طول دوره مسابقه های انتخاباتی هم حاشیه سازی را رها نکرد و با شعار، وعده و صحبت های تند خود موجب ابرازنظرهای متناقض شد. وی آخر توانست در میان شگفتی بسیاری از تحلیلگران و رسانه ها، با استفاده از آرا الکترال وارد اتاق بیضی کاخ سفید شود.

ترامپ، مدیر جمهوری نامحبوب با کارنامه ای مغشوش

آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ از همان ابتدا با جنجال و درگیری همراه بود. وی که همواره رسانه ها را به دروغ گویی و جوسازی علیه خود متهم می کرد در بسیاری از سیاست گذاری ها به تحلیل ها توجه نداشت و تنها نظر مشاوران محدود و همفکر خود را اجرایی کرد. همین امر موجب شد تا جز تعدادی از رسانه ها بقیه به ترامپ و کارها وی به دیده انتقاد بنگرند و تقریبا هیچ یک از کارها وی را منطقی و حساب شده است ندانند.

با اینحال بعضی تحلیلگران و رسانه ها گرچه سیاست خارجی ترامپ را شکست خورده و موجب کم کردن وجهه و نفوذ آمریکا در دنیا می دانند ولی در حیطه داخلی به خاص بعضی پرسشها اقتصادی و تجاری کارها وی را حمایت گرایانه و موجب تقویت عرصه داخلی این کشور ارزیابی می کنند.

«دونالد ترامپ» در نخستین سال حضور در کاخ سفید گرچه توانست موفقیت های نسبی را در عرصه داخلی و اقتصاد آمریکا کسب کند ولی اتخاذ سیاست خارجی پرتنش او باعث شد تا در

چالش آفرینی از همان روز نخست

جنجال آفرینی های ترامپ تنها با گذشت کمتر از ۲۴ ساعت از دوره ریاست جمهوری وی شروع شد؛ عنوان خبرهای مربوط به کم کردن شدید حاضران در مراسم ادای سوگند جهت شروع مسئولیت وی بود. به نوشته رویترز در حالی که تصویرهای تلویزیونی و تصویر ها نشان می دادند نسبت به دوره اوباما افراد بسیار کمتری در این مراسم حضور داشتند ترامپ رسانه ها را به دروغ پردازی و کمتر برآورد کردن تعداد حضار متهم کرد.

رویترز در زمینه دستاوردهای یک ساله ترامپ افزود: نخستین سال ریاست جمهوری ترامپ به شدت تحت تاثیر تحقیقاتی قرار داشته است که باید مشخص کند آیا وی در مسابقه های انتخاباتی با دولت روسیه ارتباط داشته یا اینکه مسکو در انتخابات آمریکا دخالت کرده است یا خیر؟. همچنین حملات لفظی و ترساندن کره شمالی و تلاش جهت راه اندازی اقتصاد و تجارت آمریکا از دیگر پرسشها مهم ترامپ در این دوره بود.

بر اساس اعتراف رسانه ها ترامپ از همان ابتدای ورود به کاخ سفید رویکرد تهاجمی را در برابر بسیاری از عنوان ها در پیش گرفت و در این چارچوب رسانه ها را متهم ردیف نخست عنوان کرد. رویترز نوشت: راهپیمایی اعتراضی زنان در ماه نخست ریاست جمهوری ترامپ، امضای فرمان اجرایی جهت جلوگیری از ورود شهروندان چند کشور مسلمان، وقوع اعتراضات نژادی در شارلوت ویل و تصویر العمل مبهم ترامپ به آن از جمله مهمترین وقایع ریاست جمهوری وی است.

ترامپ، مدیر جمهوری نامحبوب با کارنامه ای مغشوش

ترامپ در حالی رسانه ها را متهم می کرد که «توئیتر» مهمترین ابزار رسانه ای وی بود. شبکه خبری رادیویی ان.پی.آر آمریکا در بررسی نخستین سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ به علاقه وافر وی به ارسال خبر های توئیتری و استفاده گسترده از اینترنت پرداخت و در گزارش خود بعضی از مهمترین کارها سیاسی ترامپ را در اینترنت ارزیابی کرد.

در این گزارش مهمترین عنوان یا خبر دونالد ترامپ در توئیتر که با اقبال مخاطبان همراه بود ویدئویی عنوان شد که ترامپ را در حال درگیری (کشتی) با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان نشان می داد. ترامپ این ویدئوی ۲۸ ثانیه ای را که چندصد هزار بار دیدار شد، در پاسخ به انتقادهای این شبکه تلویزیونی از بعضی سیاست های مدیر جمهوری آمریکا منتشر کرد.

«دونالد ترامپ» در نخستین سال حضور در کاخ سفید گرچه توانست موفقیت های نسبی را در عرصه داخلی و اقتصاد آمریکا کسب کند ولی اتخاذ سیاست خارجی پرتنش او باعث شد تا در

از دیگر خبر های توئیتری ترامپ که مورد توجه مخاطبان قرار داده شد ارسال خبر بی معنی Covfefe بود که موجب تردید مخاطبان در شرایط جسمی ترامپ شد. خبر های گرم نسبت به عربستان، انتقاد از اعتراض های زنان، خبر جهت رهبر کره شمالی و تصویر العمل به کارها تروریستی در لندن از دیگر عنوان های مورد توجه مخاطبان در توئیتر بود.

تاجری نامحبوب در آمریکا

ترامپ، مدیر جمهوری نامحبوب با کارنامه ای مغشوش

بسیاری از تحلیلگران سیاست داخلی و خارجی ترامپ را تاحدود زیادی متفاوت می دانند و اعتقاد دارند وی توانست بعضی وعده ها در زمینه عوض کردن شرایط اقتصادی را عملی سازد. تارنمای نشریه «فورچون» سه اقدام دونالد ترامپ را در سال نخست ریاست جمهوری مثبت و خوب ارزیابی کرد.

این گزارش مهمترین و مناسب ترین کارها ترامپ را در حوزه داخلی آمریکا، پرسشها مهاجرتی، انرژی و اوضاع کهنه سربازان آمریکایی دانست و نوشت: قانون مهاجرتی ترامپ باعث شد تا ۱۰۰ هزار نفر که به صورت غیرقانونی وارد آمریکا شده است بودند دستگیر شوند. در حوزه انرژی نیز ساخت خط لوله کیستون باعث ایجاد ۴۲ هزار شغل شد. ضمن اینکه کارها وی موجب شد تا منابع نفتی آمریکا ۱.۲ میلیارد بشکه زیاد کردن یابد. ترامپ صنعت انرژی آمریکا را در آستانه شکوفایی قرار داد.

عرصه دیگر موفقیت ترامپ حمایت از کهنه سربازان آمریکایی عنوان شده است هست. وی در قوانینی موجب اصلاح اوضاع این افراد و برطرف پرسشها آن ها شد و جهت نخستین بار از دهه ۱۹۳۰ در این قانون تغییراتی را ایجاد کرد. ایجاد امکانات آموزشی و تحصیلی مناسب و اصلاح ارائه خدمات درمانی به این افراد از جمله قانون هایی بود که ترامپ جهت این افراد امضا و اجرا کرد.

با این حال روزنامه ایندیپندنت در کنار بسیاری از موسسه های نظرسنجی و رسانه های جهان، دونالد ترامپ را رکودر دار پایین ترین محبوبیت در بین روسای جمهوری آمریکا در عصر مدرن ارزیابی کرد. این روزنامه نوشت دو سوم مردم آمریکا اعتقاد دارند به قدرت رسیدن این میلیاردر باعث شده است است شکاف و جدایی میان مردم ایالات متحده زیاد شود.

از وقت جنگ جهانی دوم تا کنون محبوبیت هیچ مدیر جمهوری در آمریکا تا این میزان پایین نبوده هست. جرالد فورد در سال ۱۹۷۴ یعنی یک سال بعد از ریاست جمهوری، محبوبیت ۴۲ درصدی را داشت و بعد از آن رونالد ریگان در سال ۱۹۸۱ قرار داشت که رقم ۴۸ درصد محبوبیت را ثبت کرد. این آمار درحالی است که اکثر نظرسنجی ها محبوبیت ترامپ را زیر ۴۰ درصد می دانند. سی.ان.ان میزان محبوبیت ترامپ را ۳۵ و اسوشیتدپرس هم ۳۲درصد عنوان کردند.

شکست در خارج، غیرقابل انتظار در داخل

در داخل آمریکا ترامپ نامحبوب است و در عرصه بین المللی نیز ترامپ واشنگتن را منفور ساخته هست. شاید بتوان نمونه بارز نفرت جهانیان را در رای روز گذشته بیش از ۱۲۰ کشور دنیا علیه آمریکا و حمایت تنها چند کشور کوچک و بی تاثیر عرصه بین الملل از اقدام ترامپ در مورد بیت المقدس شاهد بود.

نشریه «پلتیکو» میزان محبوبیت جهت یک مدیر جمهوری آمریکا را تاریخی دانست و افزود: در داخل آمریکا نوع مدیریت ترامپ در زمینه ایجاد شغل و اصلاحات در قانون مالیات علت عمده نارضایتی مردم آمریکا هست. بسیاری از ۵۹ درصدی که به شدت با ترامپ مخالف هستند اعتقاد دارند قانون مالیات تازه وی تنها جهت سود رساندن به ثروتمندان است و نه طبقه میانگین آمریکا.

صادقانه باید گفت مدیر جمهوری آمریکا در یک سال گذشته بیش از ۷۰ لایحه را به قانون تبدیل کرد که بسیاری از آن ها تاثیر مثبتی بر خط مشی های آمریکا نداشتند. این چیزی نبود که مردم امریکا، رسانه ها و کشورهای دنیا از مدیر جمهوری خبرساز امریکا انتظار داشته باشند.

نشریه «نشنال ریویو» در تحلیل دوره یک ساله ترامپ و ارزیابی آینده نوشت: امضای ترامپ زیر قوانینی همچون لغو قانون خدمات درمانی موسوم به اوباماکر، عوض کردن قانون مالیاتی، عوض کردن در قضات ایالتی و دادگاه عالی، خروج از پیمان اقلیمی پاریس، تایید نکردن توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران و عوض کردن شرایط بیت المقدس از جمله سیاست های جنجالی ترامپ در این یک سال بود. هیچ یک از کارها ترامپ نمی تواند شکست های ترامپ را بپوشاند.

بنا بر این تحلیل، کارها ترامپ می تواند در سال آینده زمینه را جهت موفقیت دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای آماده سازد. هر اتفاق هم که رخ دهد جمهوریخواهان نمی توانند خالی بودن دست خود را پنهان کنند.

واژه های کلیدی: قانون | آمریکا | قانونی | رسانه ای | رسانه ها | آمریکایی | دونالد ترامپ | ریاست جمهوری

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه